Motivationshöjande

Igår, alltså ett halvår senare eller nått, fick jag äntligen en Apple-Watch. Kruxet har ju vart lite olika hinder. Första att skaffa privat iPhone nyare version än 5, vilket hände strax innan jul, närmare bestämt en iPhone 6S guld. Igår var Johan iväg och köpte Apple-Watch guld-antikvit. Jag bara älskar den för att den är både snygg och sitter som en smäck på armen. Nu är det bara att lära mig alla funktionerna. Största orsaken till att jag ville ha Apple-Watch är att kunna se mina framsteg när jag tränar, och hoppas att både kondition och viljan att träna ökar…

Här är lite andra tips som jag också skall börja med:
– Börja lyssna på en riktigt spännande ljudbok, podcast eller P3-dokumentär medans jag tränar.
– Skaffa ett träningskonto och för varje träning sätter jag in en viss summa pengar som jag sen kan köpa något nytt som också peppar mig.
– Ta med gymkläder till jobbet, för det kommer garanterat höja min motivation och lusten att träna direkt efter man arbetat klart.
– Börja Afterwork-träna, direkt efter jobbet alltså och specifikt fredag, då man unnar sig både bastu och en powerdrink på ett mysigt café eller lokalpuben efteråt, och för att sen gå hem och fira helg som en ny, fräsch och stark människa.
– Sova i något träningsplagg för att öka motivationen att träna direkt på morgonen, speciellt lördag och söndag.
– En-minuts-metoden gällande löpning, där man ökar med bara en minut för varje dag som går. Efter 30 köptillfälle är jag uppe i en halvtimmes löprunda.

Men först, lära mig mer om Apple-Watch

Publicerat av

Johan Norman

Har mobilitet.nu och gillar teknik, Blåvitt och att bo med familjen i Eriksberg.